WARHORSE STUDIOS İLE RÖPORTAJ

Warhorse Studios

Orta Çağ’da geçen rol yapma oyunu Kingdom Come: Deliverance’ın yapımcısı ve yayımcısı Warhorse Studios ile röportaj yaptık. Ve bu röportajı sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz!

Akhan, Atakan ve Doğu’nun sorularını Warhorse Studios Halkla İlişkiler Departmanı’nın yöneticisi, TobiasStolz-Zwilling yanıtlayacak.

Merhaba. Sizi daha iyi tanımamız için bize biraz kendinizden ve ekipten bahseder misiniz?

Adım Tobias Stolz-Zwilling. Warhorse Studios’ta Halkla İlişkiler Deparmanı’nın yöneticisiyim. 2014’te bu işe başladım ve o zamandan beri takımdayım. Başladığımda 40 civarı kişiydik, şu anda projede 180’e yaklaşmış durumdayız ve hala da büyüyoruz. İsterseniz siz de takıma katılabilirsiniz (Tabii Prag’a taşınmaya hazırsanız.)!

Atakan Gümrükçüoğlu: Kingdom Come: Deliverance oyununun temelini nasıl oluşturdunuz ve bu işe girmeye nasıl karar verdiniz?

İlk adım fikri bulmaktı ve sonra da bu fikri gerçekleştirecek yeterli sayıda ‘’çılgın insan’’ bulmak. Kingdom Come: Deliverance fikri stüdyo açılmadan önce de vardı. Ve sonra top yuvarlanmaya başladı. İlk olarak 2011’de Warhorse Studios kuruldu, takım 15 kişiye kadar yükseldi ve yatırımcı çekmek için ilk prototipler yaratıldı. Ama Kingdom Come: Deliverance’ın asıl yapımına Kickstarter projesinin başarısından sonra, 2014’de başlandı.

Doğu Saltürk: Peki bu denli detay havuzu bir oyunu tasarlarken yararlandığınız Orta Çağ kaynakları nelerdir?

Birçok çeşit kaynaktan yararlandık. Eski el yazmalarından müzelere ve üniversitelerden küratörlere kadar. Sadece danışmanımız olması ile kalmayıp aynı zamanda oyuna fikirler katması ve oyun için sağlam temel oluşturması için tam zamanlı bir tarihçi tuttuk. Kendisi aynı zamanda farklı alanlarda bilgili insanlara da ulaşabiliyordu. Yay atıcıları, kılıç dövüşçüleri, marangozlar, Orta Çağ eşyaları üretip onları kullanarak oyunlar sergileyen sanatçılar ile konuşuyorduk. Tarihçimizi oyun bittikten ve çıktıktan sonra bile sürekli meşgul tutan ilginç bir projeydi. Tarihçimizin çalışması, sıkıştırılıp ve basitleştirilip oyuna ‘’CODEX’’ olarak eklendi.

Akhan Akpınar: Kingdom Come: Deliverance, oyunu çok sürükleyici yapan benzersiz RPG mekaniklerine sahip. Rol yapma oyunlarında son dönemdeki ekipman ve ganimet avcılığına olan ilgiyi göz önüne aldığımızda (Ki ben hiç sevmem.); hikaye anlatımını destekleyen güçlü bir rol yapma alt yapısı oluşturmak cesurca bir karardı. Hangi oyunların KCD’nin RPG mekaniklerini oluşturmada etkisi oldu?

Dürüst olmak gerekirse, çok fazlası. Tabii ki, en bariz olanlarından bazıları muhtemelen Witcher’dan alınan görev yapısı, Skyrim’den alınan açık dünya ve Dark Souls’dan alınan yetenek bazlı savaş mekanikleri olabilir. Fakat esinlenmek farklı, esinlendiğin şeye yeni bir tat eklemek ise farklı bir şey. Yani, tabii ki biz bir çok güzel şeyden esinlenmiş olsak da, Kingdom Come: Deliverance’ın çok daha benzersiz bir hale geldiğini düşünüyorum.

Akhan Akpınar: Hadi bir başka cesur karardan bahsedelim: Dövüş mekanikleri. Dövüşleri kasıtlı olarak basitleştirmediniz ve sonuç olarak, muhteşem bir sonuç ortaya çıktı. Her savaşın sonunda büyük bir başarı hissiyatı vardı. Yalnızca bu mekanik için kaç kişi çalıştığını merak ediyorum.

Warhorse Studios, nispeten basit bir hiyerarşiye sahip; bu da bir çok insanın çalışmalarımız hakkında bize geribildirim verebildiği anlamına geliyor. Viktor Bocan, Warhorse Studios Teknik Dizayn Bölümü’nün liderliğini yapıyor. Çoğu içerikler ve mini oyunlar onun elinden geçiyordu, tabii ki dövüşler de. Oyunun böylesine gerçekçi bir oyun olmasının ardındaki en güçlü seslerden de birisiydi aynı zamanda kendisi. Bazen kendisini sakinleştirmemiz bile gerekiyordu. Bu konu hakkında ilginç bir belgesel yayınladık:

Atakan Gümrükçüoğlu: 13 Şubat tarihinde oyunun 3. Yılına ayak bastınız ve geliştirici ekipten bazı kişilere favori görev, lokasyon ve karakterleri sordunuz. Peki biz de sizlere en duygulandığınız oyun içi anı sorsak neler söyleyebilirsiniz?

Aslında bu soruya cevap vermek gerçekten zor. Çünkü çok fazla var… Örneğin Jan Valta’nın gösterişli müziklerinin eşlik ettiği güçlü duygusal ara sahneleri seviyorum. Kanımca duygusal olarak son derece güçlüler ve bu da bugün o sahneleri gördüğümde, hala tüylerimin diken diken olmasına sebep oluyor. Ama bence takım için en hatırlanası an, oyunun çıkış gecesiydi. Çıkış partimiz. Yalnızca partinin kendisinden dolayı değil (Ki muhteşemdi bu arada.). Aynı zamanda aylar, belki de yıllar sonra gerçekten bir saniyeliğine rahatlayabildiğimiz, başarımızın tadını çıkartabildiğimiz ve bu muhteşem dönüm noktasında basitçe mutlu olabildiğimiz ilk andı… O sıralarda halkın, oyunumuzu nasıl algıladığını bilmiyorduk. Ertesi gün yayınlandı. Ama büyük stres zamanlarında küçük bir mutluluk vahasıydı. Ertesi gün, yayın gününde, oyuna yamalar getirebilmek ve geliştirmeler üstünde çalışmak için TEKRAR işimizin başına geçtik.

Atakan Gümrükçüoğlu: Oyuna Türkçe desteği eklemeye nasıl karar verdiniz? Türk oyuncu topluluğundan nasıl geri dönüşler aldınız?

Dürüst olmak gerekirse, oyundaki çoğu diller gibi, Türkçe altyazılar da cesur fanlar tarafından oluşturulan bir topluluk projesiydi. Böylesine aktif ve ilgili bir topluluğa sahip olduğumuz için gerçekten çok mutluyuz.

Doğu Saltürk: Kingdom Come: Deliverance’ın son halinden maddi ve manevi memnun kaldınız mı?

Olaya şöyle bakalım; Kingdom Come: Deliverance Video Oyun Klasiği gibi bir şeye dönüştü. Çok benzersiz ve unutulmayan bir oyun oldu. Bugün bile oyuna ve Warhorse Studios’a olan ilgi çok büyük. Bundan dolayı çok mutlu ve gururluyuz.

Akhan Akpınar: Kingdom Come: Deliverance sektördeki en iyi optimize edilmiş oyun değildi fakat şimdiye kadar yapılmış en iyi gözüken oyunlardan da birisiydi. CryEngine ile olan tecrübeniz hakkında ne söyleyebilirsiniz?

Evet, pekala… İlk haftalar zorluydu. İlk günden beri çözebildiğimiz kadar problemi çözmek için çok çalışıyorduk. Fakat yayınladıktan bir ay sonra, bir milyon kopya sattık. Bu birkaç şirket içi çalışan yerine, farklı koşullarda oyunu oynayan bir milyon insan demek. Bu son derece değerliydi ve ben bugün Kindom Come: Deliverance’ın sorunsuz çalıştığına inanıyorum. Ve aynı zamanda, oyun motorundan çok memnunuz, sizin de dediğiniz gibi, en iyi gözüken oyunlardan birisini çıkarttı. Ve dürüst olmak gerekirse, Kingdom Come: Deliverance oldukça iyi yaşlanıyor. Daha iyi ekran kartları, oyunun daha iyi gözükmesine sebep oluyor. Çağ dışı gözükmesine değil.

KINGDOM COME: DELIVERANCE EKRAN GÖRÜNTÜLERİ

Atakan Gümrükçüoğlu: Yeni oyun içi figürler görmekteyiz. Yakın zamanda kitap, kutu oyunu veya bunun gibi şeyler görebilir miyiz?

Hahaha, bizler geekleriz. Geekçe şeyleri severiz. Ara sıra birileri güzel fikirlerle gelir. Oyun çıktıktan üç yıl sonra bile hala bu tarz şeylere ilgi yüksek olduğu için mutlu olunmalı. Şu anda, yakında duyurulacak olan küçük bir zar sürprizi üzerinde çalışıyor. Ve aynı zamanda, hala duymadıysanız, Hollywood ile bir çeşit film ya da dizi adaptasyonu oluşturmak için iletişim halindeyiz. Fakat bu fikir henüz çok yeni ve üstüne konuşulacak bir şey yok.

Akhan Akpınar: Kickstarter dönemi nasıldı? Ben o dönemin büyük bir başarı olduğunu düşünüyorum. Yeni bir oyun için yine aynı yola başvurur musunuz? Divinity: Original Sin 2 gibi devam oyunlarının yakaladığı başarı hikayeleri mevcut.

Eğer ‘’Aynı şeyi tekrar yapar mısınız?’’ diye soruyorsanız, o zamanlar için evet. Fakat KCD çıktıktan sonra tekrarlamak? Muhtemelen hayır…

Atakan Gümrükçüoğlu: Gelecek projeleriniz büyük bir sır ve bunlar hakkında çok meraklıyız. Bize küçük bir ipucu verebilir misiniz? Yeni nesil gücü ile yapılmış bir Kingdom Come: Deliverance 2 istiyoruz!

Gizemler gizemli olduğu için çok ilgi çekicidir. Bu, şimdilik böyle kalsın.

Kingdom Come: Deliverance incelememizi buradan okuyabilirsiniz.

WARHORSE STUDIOS RESMİ SİTESİ

KINGDOM COME: DELIVERANCE RESMİ SİTESİ

Written by
Çok oyun oynar, azı hakkında konuşur. Kendisini iki üç kelime ile anlatmayı sevmez.

2 Comments

  1. Oyunu satin alacagim alamiyorum lutfen biri aciklasin playstation 4te 27-05-21 itibari ile turkce yama var mi yok mu? :'(

    Reply
    • Merhaba,

      PlayStation Store üzerinden listelenen dil desteklerinin içerisinde maalesef Türkçe bulunmuyor, şuan için.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Send this to a friend