MAX PAYNE [PC]

Bebeğini ve eşini kaybetmiş adam polis olursa ne yapar? Suçlu peki geçmişte hesaplaştığı mafya lideri çıkarsa?

Max Payne video oyunlarda bir dönüm noktası başlatmış başyapıt bir üründür. Max’in hikâyesiyle bütünleşen atmosferi de oyuncuları kendisine hapsetmektedir, bunca yıldan sonra yine ilk günkü gibi hissettirdiği duyguları yaşatmakta olan bir oyunu gelin hep birlikte tanıyalım. 

Nostalji bölümümüzün ilk oyunu Max Payne olmalıydı ve bundan dolayı ilk Nostalji incelememiz bu oyundur. Her birimizde derin anılar bırakan Max’i 17 sene sonra tekrar oynamak ve incelemek bizleri heyecalandırmaktadır, umarım sizde okurken bizim kadar heyecanlanır ve aranızda oynamayan yeni oyuncular varsa oynamalarını sağlarız (yaşları tutmayan bütün okurlarımıza selamlar).

YA ÖLMESELERDİ?

Kahramanımız Max gece vardiyasından daha yeni eve dönmüştü. Evde kimse yoktu, ama olmalıydı. Bebeği ve eşi olmalıydı. Evi -onları aramak için- dolaşmaya başlarken yukarıdan gelen garip sesler duydu. Sesin kaynağını öğrenmek için çıktığında da… Ailesinin artık yaşamadığını ve üstüne üstlük onları öldüren iki suçlununda hâlâ yukarıda olduğunu gördü.

Max için “film” o an koptu: Saldırganları öldürüp yukarıdaki yatak odasına çıktığında eşinin ve bebeğini de kanlar içinde gördü. Artık yaşamıyorlardı. Büyük bir boşlukta hisseden Max’in hayatında artık tek bir yol vardı; bunu kendisine yapanlardan intikam almak. 

Oyun boyunca çaresizliğin ne demek olduğunu, ailenin direği olan bir babanın ailesini kaybettikten sonra nasıl psikolojikman olarak çöküntüye uğradığını göreceğimiz oyunda eğlencenin dibine vuracağımız bir yapı mevcut, evet! “Ya ölmeselerdi?” diyeceğimiz her ilerleyişte “daha farklı olsaydı bu kadar sevemezdik” diyeceksiniz. Hikâyesi bakımından üzerinde binlerce saat uğraşıldığı belli, her olay hikâyedeki detaylılığı göstermekte, bu da oyundan alacağınız eğlenceyi artırıyor.

BULLET TIME DEVRİMİ

“Ağır Hareket” olarak adlandırdığımız Bullet Time özelliğini ilk kez Max aracılığı ile karşılaşmıştık. Oyun sektörüne kazandırdığı farklı katılım, biz oyuncuları hayran bıraktı. Her dakika soldan sağa, sağdan sola uça uça ağır çekimin tadını varıyorduk. O günün teknolojiyle nasıl yapıldığı nasıl edildiği arkadaşlar arasında konuşur, hayran kalırdık oyuna. Max’i hikâyesinin ne olduğunu o dönemlerde ara sahnelerdeki görsellerden çözmeye çalışırdık (İngilizce ilkokul seviyesinde olunca yeterli anlayamıyorduk ara sahnelerdeki yazıları, görseller vasıtasıyla da hayal gücümüzün yardımlarıyla senaryo yazımı kabiliyetimizi geliştiriyorduk -o sıra fark etmiyorduk tabi yazım kuvvetimizi geliştirdiğimizi-). 

Ara sahnelerdeki hikâye anlatımı o dönem hiç bir oyunda olmayan türde adeta bir Fotoroman havasındaydı. Max’in dünyasını çok iyi yansıtan türde, soluk ve el çizimi vari kalem izleriyle süslü fotoğraflar konuşma baloncuklarıyla (ve olayları anlatan ara cümlelerle) bezenmişti. O kadar iyi yakışmıştı ki oyuna, ilerlemek için canla başla düşmanlarla uğraşıp ara sahnenin gelmesini bekliyordunuz. Bunu tabi yaklaşık 17 yıl önceki teknolojiyle yapıldığını düşündüğünüzde varın siz hayal edin bizdeki heyecanı.

Max Payne, zamanının ötesinde (o zamanlarda) bir grafik yapısına sahipti. Silahlardan çıkan kurşunlar, gerçekçi ateş hissiyatı ve en önemlisi Max Payne’nin yüzü! Evet, fotoğraflardan ibaret olan bu ifade çılgınlığı, o zamanlar bizi hayran bırakmıştı: Sam Lake, Remedy Entertainment’ın kurucusuyla iyi bir arkadaştı, oyunun senaristliğini yaptığı için karakter konusunda rol yapacak bir artisti bulunamadı(ekonomik nedenlerden dolayı). Böylelikle hem senaristliğini üstlendiği hem de yazılımda da yardım eden Sam Lake, Max için anlaşır ve o tanıdık ifade unutulmazlar arasına girer.

 

Summary
Fazla sözü uzatmadan bu oyunu duymayan veya duyupta oynamayan oyuncuların kesinlikle oynaması gerektiğini söyleyerek ilk nostalji oyun inceleme yazımızı noktalıyoruz.
Good
  • Ağır çekim hareketti -bullet time-
  • Grafikler hala iyi görünmekte
  • Hikayesi
  • Max'in yüzü, dönemin ilerisinde olması
Bad
  • Ses dosyasının güncelleme gerekmesi
  • İlk oynayanlar için kontrollerin zorlaması
7.6
Güzel
GRAFİK - 7
SES/MÜZİK - 8
HİKAYE/İÇERİK - 8
OYNANABİLİRLİK - 7
ATMOSFER - 8
Written by
Her şeyin farklı olduğu bir dünya da yaşamak isteyen biri...

Have your say!

1 1

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Send this to a friend