JOURNEY İNCELEMESİ [PC]

Geçtiğimiz senelerde Steam ve Epic Games Store platformlarında bilgisayar oyuncularıyla buluşan Journey nedir, ne değildir? İnceledik.

Sadece birkaç saat süren bir oyun için çıtaları olabildiğince yukarı taşımışlar. Journey, iki saatin nasıl geçtiğini anlayamamanız ile birlikte keşke biraz daha uzun sürseydi dedirtiyor. Oynanışı bu kadar kısa olan bir oyunun bu kadar duygu ve anlam yüklü olabilmesinin altındaki başarı tabii ki de oyun içi müziklerde ve yapımcıların azminde gizli.

HİKAYE

Journey

Journey oyununun hikayesi karakterimizin uçsuz bucaksız bir çölde parıldayan gizemli bir dağı fark etmesi ve bu dağa doğru bilinmeyen bir yolculuğa çıkması ile başlıyor. Oyunun başındaki sinematikten sonra kırmızı atkılı karakterimiz ile kısa ama duygu yüklü bir yolculuğa çıkıyoruz. Peki biz ne için bu dağa ulaşmalıyız, neden çölün ortasındayız ve biz kimiz? Bu sorulara verilecek spesifik bir cevap aslında yok. Oyundaki birkaç sinematik dışında hiçbir şekilde doyurucu bir hikaye ile karşılaşmıyoruz ve belki de oyunun belirli bir hikayesi bile yok. Yapımcıların söylediklerine göre bu oyunun yapımındaki asıl amaç dünyaya başka bir insanla duygusal olarak bağ kurabileceğiniz bir oyunun imkansız olmadığını göstermekti. Bu noktada oyunun hikayesi bu amacın sadece tuzu biberi olarak kalıyor yani biraz arka planda. Bu yüzden belki de bu noktada bunun üzerine düşünmek yerine sadece oynamamız gerekiyor çünkü asıl olay yapımcıların söylediğine göre oynanışta saklı.

OYNANIŞ

Jenova Chen’e göre oyuncular görevlerle, güç elde etmekle ve eşya toplamakla meşgul oldukları için birbirlerini görmezden geliyorlar. Bu yüzden Journey tasarlanırken oyuncuların sadece birbirleriyle ilgilenebilmesi, rekabet etmemesi ve arkadaş olabilmesi için bütün bunları kaldırma kararı almışlar. Oyun içindeki eylemleriniz bayağı kısıtlı. Bu bilgilerin dışında oynanış ve kontroller oldukça basit. Oyunu açtığınız gibi kavrayabileceğiniz basitlikte diyebiliriz.

İSİMSİZ DOSTLAR

Journey

Journey oyunundaki eşli oyun sistemi tamamen iki oyuncunun birbirini tanımıyor olmasına rağmen aralarında bağ kurabilmesi üzerine kurulmuş. Yani bu oyunda oyuncularla tamamen şans eseri karşılaşıyorsunuz ve oyuncuların isimlerini dahi final ekranına kadar göremiyorsunuz. Bir nevi isimsiz yol arkadaşlarınız oluyorlar ve size bu macerada eşlik ediyorlar. Size eşlik edecek bir oyuncu bulduğunuz zaman o oyuncuyla oyun içerisinde etkileşime geçmek isterseniz sadece işaret gönderebileceğiniz bir “Ping”e sahipsiniz. Issız bir çölde tek başınıza yürürken, yalnız olmadığınızı biliyor ve birileriyle karşılaşmayı umuyorken beklemediğiniz bir anda görüş alanınızda sizinle aynı bölümü eş zamanda oynayan rastgele oyuncularla karşılaşma ihtimaliniz ise oyuna gizemli bir şekilde heyecan katıyor.

ATMOSFER, MÜZİKLER VE OYUNUN YAPIM AŞAMASI

Biz insanların bu oyunda birbirlerine güvenmelerini, arkadaş olmalarını ve içlerindeki pozitif insani değerleri göstermelerini istiyoruz.” -Jenova Chen

Journey

Oyunun sahip olduğu atmosfer sizi hem rahatlatıyor hem de yalnız hissettiriyor. Neredeyse boş sayılabilecek bir çölün ortasında karakterinizin kumların içerisinden süzülüşünün oyuncuya yansıttığı hissiyat ne kadar yumuşaksa oyundaki kum fırtınaları da bir o kadar sert bir hissiyat uyandırıyor. Bu konuda harika bir iş çıkarmışlar ve soundtrackler ile oyunun atmosferini birleştirmeleri oynanış hissini çok ayrı yerlere taşımış. Oyundaki soundtrackler Austin Wintory’nin yönetimindeki bir orkestra eşliğinde oyuncunun eylemlerine ve etraftaki objelere göre dinamik olarak değişecek şekilde tasarlanmış. Oyunun grafiklerinin ve bilimum tasarımlarının tamamlanması ise bir sene sürmüş.

Geliştirme sürecindeki ikinci yılın sonunda Journey’nin piyasaya sürülmesi gerekirken yapımcılar oyunun hala istenilen duygusal seviyeye ulaşmamış olduğunu düşünmüşler ve Sony ile anlaşılarak çıkış tarihini bir sene daha uzatmışlar. Son rötuşların ve test aşamasının zamanı geldiğinde yapımcı Chen, seneler süren çalışmaların sonunda oyunu test eden yirmi beş oyuncudan üçünün test sürecinde ağlamış olduğunu söylüyor. Bu oynanış testinin sonucunda istedikleri duygusal tepkileri elde ettiklerini düşündüklerinden nihayet oyunun piyasaya sürülme vaktinin gelmiş olduğuna karar vermişler. 13 Mart 2012’de PlayStation Network Store’da yerini aldıktan sonra gelen yüksek Metascore ve User Score geri dönüşleriyle beraber birkaç sene sonrasında Journey nihayet IOS ve Microsoft Windows platformlarında yerini alabilmiş.

KESİNLİKLE HAK EDİYOR!

Journey oyununun piyasaya sürüldüğü tarihten bu yana aldığı bütün ödüller:

  • VGX En İyi Bağımsız Oyun Ödülü
  • VGX En İyi Orijinal Müzik Ödülü
  • VGX En İyi PS3 Oyunu Ödülü
  • Artistik Başarı Dalında BAFTA Oyun Ödülü
  • Çevrim İçi ve Multiplayer Oyun Dalında BAFTA Oyun Ödülü
  • Özgün Müzik Dalında BAFTA Oyun Ödülü
  • Ses Kullanımı Dalında BAFTA Oyun Ödülü
  • Oyun Tasarımı Dalında BAFTA Oyun Ödülü
Summary
2 saatlik bir oynanışa ve eşli oynanabilme desteğine sahip olan Journey, oyunculara alışık olmadıkları tarzda bir oyun deneyimi vaat ediyor. Tanımadığınız insanlarla aranızda bağ kurabileceğiniz ve size duygusal deneyimler yaşatabilecek "çerezlik" bir oyun arıyorsanız veya biraz nostalji yaşamak isterseniz Journey sizler için doğru bir seçim olacaktır.
Good
  • Özgün Grafikler
  • Hissettiren Atmosfer
  • Dinamik oyun müzikleri
  • Alışılmadık bir eşli oyun deneyimi
  • Oynanış sadeliği
Bad
  • Belirsiz bir hikaye ve hikaye gidişatı
9.6
Harika
GRAFİK - 10
SES/MÜZİK - 10
HİKAYE/İÇERİK - 8
OYNANABİLİRLİK - 10
ATMOSFER - 10
Written by
Çok gizli bir KGB ajanı olduğumu kimsenin bilmemesi için biyografi kısmına bilgi yazmama kararı aldım.

Have your say!

2 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Send this to a friend