MAYHEM BRAWLER İNCELEMESİ [PC]

Mayhem Brawler, Türk oyun sektörünün globalleşme yolundaki adımlarının en dikkat çekenlerinden.

Yaşımdan, oyun zevkimden ve konfor alanımın dışına çıkmak istemememden ötürü içine giremediğim pek çok tür ve seri var. Bu kabarık listeyi zamanla eritmiş olsam da, “Beat ’em up” türüne karşı özel bir ilgim hiçbir zaman olmadı. Haliyle, Ağustos ayının Twelve Minutes ile birlikte bir diğer iddialı ismi olan Mayhem Brawler, benim için ayrı bir öneme sahipti. Oyun, Beat ’em up türüne giriş biletim olacak olmasının yanında, türe ait ilk izlenimlerimin de kaynağını oluşturacaktı. Nitekim, oluşturdu da.

Türk oyun sektörü, özellikle son bir kaç yıldır bir globalleşme çabasının içerisinde. Bu durum kendisini sadece pazarlama alanında değil, çıkan yapımların kalitesinde de gösteriyor. Birkaç yıl önce pozitif ayrımcılık yaparak incelediğimiz ve sadece yerli yapım olduğu için aldığımız oyunların yerini, muadilleriyle her anlamda yarışabilen kaliteli isimler aldı. Mayhem Brawler, bu akımın son basamağı diyebileceğimiz, Türkiye’den çok yurtdışında ses getirmiş bir oyun. Öyle ki, oyunun oynanış fragmanı, PlayStation’ın resmi YouTube kanalından yayınlanmıştı.

Oyunun oynanış fragmanının PlayStation’ın resmi YouTube hesabında yayınlanması, zaten başlı başına bir başarı.

GÜZEL BİR SÜRPRİZ

Beat ’em up türüne çok uzak biri olarak, bu oyundan ne beklemem ve neye göre incelemem konusunda hala kafamda çeşitli soru işaretleri var. Lakin, oyunun evreni ve hikaye anlatımı konusunda çok netim. Açıkçası Mayhem Brawler’dan beklediğim en son şeylerden biri iyi bir hikaye anlatımıydı ve günün sonunda evreninin beni içine bu kadar çekebileceğini hiç düşünmemiştim.

Oyunun evreni içerisinde tıpkı Marvel ve DC’deki gibi süper kahramanlar, fantastik güçler ve yakalanması gereken tehlikeli suçlular barındırıyor. Özel güçlere sahip polis memurlarının oluşturduğu Stronghold’un en popüler üç memuru Dolphin, Star ve Trouble, hem hikayemizin temelini oluşturuyor hem de oynanabilir karakterler olarak karşımıza çıkıyor.

Bir yük gemisinden gelen ihbarın ardından, ekibimizle Valeria isimli meta-insanın kaçırıldığını ve üzerinde çeşitli deneylerin yapıldığını öğreniyoruz. Bunların kimin başının altından çıktığını bulmak için soruşturma başlatıyor ve attığımız her yeni adımda kendimizi bir çeşit olay zincirinin içerisinde buluyoruz. Hikaye her ne kadar doğrusal ilerlese de, sizin seçimlerinize göre şekilleniyor. Tek oynayışta 12 bölümün hepsini oynamanız mümkün değil ve yapacağınız bölüm seçimleri günün sonunda karşınıza farklı oyun sonlarıyla çıkıyor.

Oyunun ara sahneleri çizgi roman tarzıyla hazırlanmış ve tahmin edebileceğiniz üzere, ortaya süper kahraman temasına cuk diye oturan bir iş çıkmış. Karakterlerin bölüm aralarında girdiği diyaloglar da oldukça keyifli ve evrenin bir ağırlığının olduğunu belli ediyor. “Ağırlığının olduğunu belli ediyor.” diyorum çünkü Mayhem Brawler bu evrenin fragmanı niteliğinde olmuş. Hikaye anlatımı tıpkı bir kitabı okumaya ortasından başlamak gibi. Şahsen ben bu durumdan rahatsız olmadım, aksine acıktım. Umarım Stronghold ekibi, geliştirici ekibin yeni projelerinde de karşımıza çıkar!

BENİM TARZIM DEĞİL

Oynanış kısmına gelecek olursak, oyunun 12 bölümden oluştuğunu ve 3 farklı oynanabilir karaktere ev sahipliği yaptığını hatırlatmam gerek. Her bölüm farklı düşman tiplerine ve boss savaşlarına ev sahipliği yapmakta. Başlarda karşınıza sıradan insanlar gelse de, ilerleyen bölümlerde vampir ve kurt adam gibi dişli rakiplerle karşılaşıyorsunuz. İşte bu yüzden kendinize en uygun karakteri seçmeniz çok önemli. Örneğin, Dolphin’in can değeri, Star’ın ise yeteneklerinin gücü diğer karakterlerinkinden daha yüksek. Trouble ise oyuncuya kelimenin tam anlamıyla standart bir deneyim sunmakta.

Mayhem Brawler

Mayhem Brawler’ın bölüm yapısı, yapımcının da belirttiği üzere “90’ların arcade ruhunu” taşıyor. Üzerinize gelen düşmanları temizledikçe sağa ilerliyor, bölümün sonunda da bir boss savaşıyla karşılaşıyorsunuz. Düşmanlarınızın üzerinde yerde bulduğunuz çeşitli silahları kullanabileceğiniz gibi, karakterinizin özel yeteneğini de kullanabiliyorsunuz. Bölümlerin tasarımı o bölümün birkaç dakika içerisinde bitirilebilmesine olanak sağlasa da, oyunun hantallığı bu süreyi yukarı çekiyor. Hızlı ve içerisinde çeşitli kombinasyonları barındıran dövüş sistemlerini daha çok seven biri olarak, Mayhem Brawler’ın bu konuda ağzımı ekşittiğini söyleyebilirim. Bu hantallığa bir süre sonra alışılıyor olsa da, karakterinizin hareketleri her daim yavaş kalıyor. Bu durum oyunun temposuna ket vurduğu gibi, dinamizmini de zedeliyor.

Oyunun hantallığından daha büyük bir sorun varsa, o da hiç şüphesiz kombinasyon eksikliği. Karakterinizin yetenekleriyle veya dış etkenlerle gerçekleştirebileceğiniz kombinasyon sayısı o kadar az ki… Bu eksiklik dövüşlerin de bir süre sonra aşırı yavanlaşmasına ve artık sıkıcı bir hal almasına yol açıyor. Özellikle boss savaşları, iyi tasarlanmış olmalarına rağmen aynı hareketleri tekrar tekrar yaptığınız bir dizi “zorunluluk” haline geliyor.

SON OLARAK

Tıpkı bölüm yapısı gibi, oyunun sanatsal yönü de 90’ların atari salonlarından fırlamış gibi. Mayhem Brawler’ın beni evreninden sonra kendisine en çok çeken tarafı çizimleri oldu. Çok daha yüksek prodüksiyonlu oyunlarda bile göremediğim kusursuzlukta çizimler, bölümlere cuk diye oturan arka planlar ve karakter modellemeleri… Hero Concept ekibinin ortaya koyduğu bu işin, ilerleyen zamanlarda diğer yapımcılarımız için bir çıta olacağını düşünüyorum. Bırakın geçmeyi, yakınına yaklaşmanın bile zor olduğu bir çıta…

Seslendirme konusuna da ayrı bir parantez açmam lazım. Bu yıl çıkan diğer yapımlarımızın çoğunun yaptığı hata, Mayhem Brawler’da yapılmamış. Seslendirme için profesyonel kişilerle çalışılmış ve ortaya ana dili İngilizce olan kişilerin dahi keyif alacağı bir iş çıkmış. Oyunda kullanılan müziklerin de titiz bir çalışmanın ürünü olduğu belli. Her bir bölümde farklı müzikler kullanılmış ve bunlar bölüm temasıyla uyumlu olacak şekilde seçilmiş. Akılda kalıcı değiller ama kulak tırmalamaktan da çok uzaklar.

Summary
Mayhem Brawler, 90'ların arcade oyunlarına saygı niteliğinde bir yapım olmuş. Dönemin atari salonu müdavimlerinin çok hoşuna gideceği kesin. Benim gibi genç yaştaki oyuncular için ise birkaç yönünün oldukça eski ve demode kaldığı söylenebilir. Yine de, oyunun hantallığına ayak uydurabilirseniz bu sıkıntıları da görmezden gelebilirsiniz. Süresinin kısalığından dolayı doyurucu bir ana yemek olamasa da, bir ara öğün veya tatlı kafasıyla oynadığınızda eğleneceğiniz kesin.
Good
  • Hikaye anlatımı türüne göre oldukça başarılı. Evreni iştah kabartıcı.
  • Çok daha yüksek prodüksiyonlu oyunlarda dahi göremediğimiz kusursuzlukta çizimleri, sırıtmayan müzikleri ve profesyonel seslendirmesi... Hero Concept ekibi, sanatsal anlamda ortaya her yönüyle mükemmele yakın bir iş çıkartmış.
Bad
  • Mekanikler hantal ve oyuncuya yeterince kombinasyon oluşturma imkanı sunmuyor.
8
İyi
GRAFİK - 10
SES/MÜZİK - 8
HİKAYE/İÇERİK - 9
OYNANABİLİRLİK - 5
ATMOSFER - 8
Written by
Futbol bağımlısı, indie sevdalısı, müşkülpesent yazar kişisi.

Have your say!

1 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Send this to a friend