2020 yılının bitiminde birçok firma yıllık bilançolarını, şirket içi işlemlerini karşılaştırarak şirketlerinin ne kadar kar veya zarar ettiklerini görmekteler. Steam bunları yaparken biz video oyun severlere de, bizleri ilgilendiren video oyun istatistiklerini paylaştı. İşte o detaylar:
2019 YILINA GÖRE STEAM OYUN SAATLERİNDEKİ ARTIŞ
Geçtiğimiz sene meydana gelen ve hâlâ devam eden, birçok insanın hayatını altüst eden küresel salgın bir sürü zorluğu beraberinde getirdi. Steam, 2020’de COVID-19 kısıtlamaları başlamadan önce oldukça büyük bir büyüme kaydetti. Kısıtlamalarla birlikte evde kalıp oyun oynayanların sayısı arttıkça, oyun oynama süreleri oldukça yükseldi ve oyun satın alan/oynamaya başlayan müşteri sayısında kayda değer bir artış gözlendi. Umarız oyunlar 2020’nin bedbahtlığını bir nebze de olsa gidermenize yardımcı olmuştur. Bütün bunlar aylık etkin kullanıcı (120,4 milyon), günlük etkin kullanıcı (62,6 milyon), en yüksek eş zamanlı kullanıcı (24,8 milyon), ilk defa oyun satın alan kullanıcı (aylık 2,6 milyon) ve satın alınan toplam oyun (2019’a kıyasla %21,4’lük bir artış) sayılarında ve toplam oyun saatinde (31,3 milyar) yeni zirvelerin görülmesine neden oldu.
2020’ın biz oyuncuların Steam’den indirdiği veri ise 25,2 ekzabayt… Verinin ne kadar çok olduğunu anlamak için ekzabayt’ın kaç gigabayt yaptığını anlatalım hemen: 1 EB, 1024 perabayt (PB)’tır. 1 PB ise 1024 terabayt’tır. Alıştığımız veri tabiri olan 1TB ise 1024 GB’tır.
Steam’in dünya geneline yaydığı verilerin yıllara göre istatistiği ise şöyledir:

Pandeminin ne kadar video oyun sektörüne etki ettiğini “sıçrayıştan” daha rahat anlayabiliriz.
Steam’in yayınladığı istatistiklere detaylı bir şekilde incelemek isterseniz buradan ilgili sayfaya ulaşabilirsiniz.