DİJİTAL OYUN TASARLAMAK 3. BÖLÜM: UNITY-2

unity

UNITY EĞİTİMİ 2. BÖLÜM

Herkese tekrardan merhaba! Bugünkü yazımızda Unity arayüz eğitimine devam edeceğiz. Not almaya hazırsanız hadi başlayalım!

GameObject

Bu seçenek projenize yeni oyun objeleri eklemenizi sağlar ve birçok alt başlığı vardır.

Create Empty

Bu seçenek boş bir obje oluşturmanızı sağlar.

3D Object

3 boyutlu objeler oluşturmanızı sağlar.

Cube: 3D bir küp cismi oluşturur.

Sphere: 3D bir küre cismi oluşturur.

Capsule: 3D bir kapsül cismi oluşturur.

Cylinder: 3D bir silindir cismi oluşturur.

Plane: 3D bir zemin cismi oluşturur.

Terrain: Sahneye arazi ekler.

Tree: Sahneye ağaç cismi oluşturur.

Wind Zone: Sahneye rüzgar ekler.

3D Text: 3 boyutlu metin oluşturur.

2D Object

2 boyutlu objeler oluşturmanızı sağlar.

Sprite: Boş bir 2D obje oluşturur.

Tilemap: 2D bir düzenleme ızgarası oluşturur.

Effects

Görsel efekt oluşturmanızı sağlar.

 Particle System: Partikül efekt oluşturmanızı sağlar.

 Line Render: Düz bir çizgi olarak gözüken bir efekt oluşturur.

Lıghts

Sahneye ışıklandırma koymanızı sağlar.

Directional Light: Güneş gibi her yeri aydınlatan bir ışık oluşturur.

Point Light: Bir alanı aydınlatacak kadar ışık oluşturmanızı sağlar.

Spot Light: Bir noktayı aydınlatacak kadar ışık (Fener ışığı gibi.) oluşturmamızı sağlar.

Reflection Probe: Sahnenizin bir bölümünü refleksiyon olarak yansıtmanızı sağlayan cismi oluşturur.

Audıo

Sahneye ses koymanızı sağlar.

Vıdeo

Sahneye video koymanızı sağlar.

UI

Sahneye bir arayüz oluşturmanızı sağlar.

Text: Arayüze metin oluşturmanızı sağlar.

Image: Arayüze görsel eklemenizi sağlar.

Button: Arayüze buton eklemenizi sağlar.

Toggle: Arayüze seçimli bir buton (Örneğin, Ses |X|.) eklemenizi sağlar.

Slider: Arayüze kaydıraçlı bir cisim (Örneğin, Ses düzeyi.) ekler.

Scrollbar: Arayüze kaydırma barı (Örneğin, siteyi aşağı kaydırırken kullandığımız bar çubuğu.) koyar.

Dropdown: Arayüze farklı seçim opsiyonları bulunan bir buton ekler.

Input Field: Arayüze boşluk doldurmalı bir kutucuk eklemenizi sağlar.

Canvas: Arayüzünüzün çercevesini oluşturur.

Panel: Arayüze boş bir panel oluşturmanızı sağlar.

Scroll View: Arayüze kaydırmalı bir panel oluşturmanızı sağlar.

Event System: Arayüzünüze yerleştirdiğiniz butonların basmasını sağlar.(Bunu her zaman arayüzünüzde bulundurun.)

Camera

Sahneye bir kamera eklemenizi sağlar.

Component

Sahnenizde bulunan cisimlere ekleyebileceğiniz bazı özellikler (Fizik, yerçekimi…) bulunur.. Bu başlık ayrıntılı olduğu için bir dahaki yazımızda bu konuya değineceğiz. Beklemede kalın!

Wındow

Unity oyun motorunun pencerelerini açmanızı sağlar.

Help

Unity oyun motoru hakkında yardım alabileceğiniz seçenekleri açmanızı sağlar.

Bugünkü yazımızda Unity oyun motoru arayüz eğitimine devam ettik. Yukarıda belirtiğimiz gibi önümüzdeki yazıda “Component” bölümünden devam edeceğiz. Bu yazıdan sonra arayüz eğitiminin sonuna gelmiş olacağız. Çalışmaya devam edin!

Önceki dersimize buradan ulaşabilirsiniz.

Written by
Her şeyin farklı olduğu bir dünya da yaşamak isteyen biri...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Send this to a friend